| | | Quote: | Op dinsdag 22 januari 2008 17:29:14 schreef Barbapapa het volgende: @Iriacynthe: bedankt voor je uitleg. Op dit moment zie ik voor mezelf niet die extra meerwaarde, maar ik ben blij voor anderen als andere mensen dat voor zichzelf wel zo ervaren. Inderdaad staat misschien niet alles van deze tijd letterlijk in de Bijbel en moet je soms dingen afleiden uit de Bijbel. Bv. fora, praiseconcerten, jongerendagen en christelijke televisieprogamma's zou ik wel weer makkelijker van de Bijbel kunnen afleiden. |
| |
Dat jij die meerwaarde niet ziet is uiteraard jouw goed recht. 
Ik denk dat het zeker Bijbels te verantwoorden is om Christus te zien als het Licht, en het ad orientem is tenslotte niet meer dan een veruitwendiging van deze bijbelse symboliek. Dat je daar zelf niets mee hebt kan ik me voorstellen, maar ik vind het op zich wel mooi, ik denk dat er ook wel een zekere kracht uitgaat van het niet alleen symbolisch verwoorden van dingen, maar van het ook werkelijk uiten van die symboliek, handelingen spreken tenslotte ook aan, mensen zijn niet enkel gericht op woorden. | |
_____ We cannot do great things, only small things with great love. | |
|