Index / Archief/ Toronto Blessing? Of cursing?
tortel

Als je een bediening van God als "satanisch" beoordeeld. Ben je best link bezig. Ik bedoel gewoon dat je "voorzichtig" moet zijn met je oordelen. Zeker als het de heilige geest betreft. Als je " Omdat op dat moment mensen in een waas verkeren, in trance zijn en het lijkt alsof ze tot Jezus geleidt worden is het goed. Voor hoe lang, een week, een maand, een jaar? Voor hetzelfde geldt worden die bekeerlingen een week later super depri en plegen ze zelfmoord" zegt. Moet je daar wel HEEEEEEEEL erg zeker van zijn. En anders kan je het beter niet uitspreken. Ik probeer een voorzichtigheid in te bouwen hier.... En ik heb niet de indruk dat iedereen hier in "voorzichtigheid' oordeelt. Maar wat klakkeloos. Ik probeer niet belerend te zijn. Maar ik schrik gewoon een beetje van de uitspraken....... en hoop gewoon niet dat het je ziel kan schaden...
Dat je waakzaam bent is goed daar niet van... maar je kan ook waakzaam zijn zonder te oordelen. En er worden hier mensen tot Jezus geleid! Vergeet dat niet! En als je eenmaal in de handen van Jezus bent kan NIEMAND je daar uit halen. Niemand. Dat heeft jezus ons beloofd in de bijbel. Tenzij je zelf die beslissing neemt om afscheid van Jezus te nemen.

[bericht gewijzigd door tortel op vrijdag 13 augustus 2004 19:17:28]

Olorin

Ff offtopic. Ik denk dat men ook erg voorzichtig moet zijn met te roepen dat iets van de duivel is. Niet overal is de duivel direct de schuldige van. In de bijbel staat 3 doorten evil beschreven:
- De zonde van de mens
- De wereldse zonde
- De demonische krachten.

Maar goed, dat is een off-topic reactie.
Je kunt van mening zijn dat Toronto niet van God komt, ik ben daar zeer voorzichtig mee, al geloof ik niet dat het van God komt. Maar om het direct de bestempelen dat het van de duivel is klinkt ook wel weer erg lomp. Ik denk alleen dat we wat voorzichtig moeten zijn met zulke naambordjes ergens aan te plakken.

Gerard

Quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 22:04:00 schreef tortel het volgende:
Als daar mensen tot Jezus geleidt worden massaal worden ze tot Jezus geleidt. En de duivel leidt over het algemeen geen mensen tot Jezus. Lijkt mij.
Ga niet te snel met "van satan" gooien als er mensen tot Jezus geleidt worden! Ookal snap je geen barst van wat er bebeurd.

Toch spreekt de Bijbel over boze geesten die belijden dat Jezus de Christus is.
En laat de Bijbel zien, niet te spotten met geesten uitdrijven (zelfs niet in de naam van Jezus)

Mark 3:11-12 11 En de onreine geesten wierpen zich voor Hem neder, telkens als zij Hem zagen, en zij schreeuwden, zeggende: Gij zijt de Zoon van God. 12 En herhaaldelijk verbood Hij hun Hem bekend te maken.

Luke 4:41 41 Van velen voeren ook boze geesten uit, roepende en zeggende: Gij zijt de Zoon van God. En Hij bestrafte hen en liet hun niet toe te spreken, omdat zij wisten, dat Hij de Christus was.

Acts 19:13-17 13 En ook enige van de rondreizende Joodse geestenbezweerders waagden het over hen, die zulke boze geesten hadden, de naam van de Here Jezus te noemen met de woorden: Ik bezweer u bij de Jezus, die Paulus predikt. 14 Het waren nu zeven zonen van een zekere Skevas, een Joodse overpriester, die dit deden. 15 Maar de boze geest antwoordde en zeide tot hen: Jezus ken ik en van Paulus weet ik, maar wie zijt gij? 16 En de mens, in wie de boze geest was, sprong op hen af, overweldigde hen tezamen en bleek zoveel sterker dan zij, dat zij zonder kleren en gewond uit dat huis moesten vluchten. 17 En dit werd bekend aan allen, Joden en Grieken, die te Efeze woonden, en vrees overviel hen allen, en de naam van de Here Jezus werd grootgemaakt;

Ik vind dat er te makkelijk gedacht wordt over het bovennatuurlijke.
Als de naam Jezus valt is het wel goed.
Nou niet dus.

Groeten Gerard

tortel

De naam Jezus noemen is wat anders dan het evangelie prediken en mensen tot Jezus leiden. Dat wel zeggen: mensen in de genade van God leiden door Jezus christus waardoor ze gered zijn. Waardoor ze dus uit de handen van satan vallen.

[bericht gewijzigd door tortel op zaterdag 14 augustus 2004 21:54:38]

gabriël
2Co 1:20 ... In Hem is het ja

Aan de boom herken je de vruchten. Ik vind het erg goed dat de praktijken van deze 'geestvervulde' (weet nog niet met welke geest) mensen, getoetst worden. Maar al te graag gaan we als christenen op zoek naar een goed gevoel en als het geen goed gevoel geeft dan is dit het vuur van God wat in ozne botten brand.

Het gevaar zit 'm dus niet zozeer dat deze bijeenkomsten er zijn, maar meer wie gaan erheen en waarom gaan ze daar heen.

Als ik mensen hoor spreken over een conferentie in Nederland:
'God was zo aanwezig en ik kreeg zo'n fijn gevoel of, woaw er vielen zoveel mensen onder de kracht van God'
Dan krijg ik de neiging om te vragen hoe fijn God het daar heeft gehad. Is zijn Naam verheerlijkt en is er in Zijn naam gefeest naar aanleiding van de verlossing die wij hebben ontvangen.

Veel mensen zullen je dan met ogen aankijken of ze water zien branden. Laten we dus met z'n allen behoedzaam zijn dat we het goede zoeken.

Gabriël

Gerard

Quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 21:38:24 schreef tortel het volgende:
De naam Jezus noemen is wat anders dan het evangelie prediken en mensen tot Jezus leiden. Dat wel zeggen: mensen in de genade van God leiden door Jezus christus waardoor ze gered zijn. Waardoor ze dus uit de handen van satan vallen.

ja en de satan doet zich voor als een engel des lichts.
Als je werkelijk de genade van God wil verkondigen dan kun je niets anders zeggen dat Hij het volbracht heeft en Hij het verder zal doen.
Wij hoeven nog niet eens onze vuile handen op te houden.
let eens op deze tekst:

NBG Ephesians 1:13 In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte,

Hier staat letterlijk dat er een blijde boodschap is van jou behoudenis. PUNT
vervolgens wordt je verzegeld met de heilige Geest als je gehoorzaam bent aan die blijde boodschap (amen zegt op deze boodschap)
maar waar het om gaat is dat de boodschap niets anders is dan dat er verkondigd wordt dat je al behouden bent, zonder dat jij daar op reageert.
Vervolgens wordt je rijk gezegend als je het geloofdt.

Als ik kijk/lees de verslagen van de toronto blessing, dan komt daar een ander evangelie naar voren.
namelijk als jij genoeg gelooft in Jezus en in het werk van de Geest dan kun je alles aan.
Je moet je daarvoor wel openstellen voor de Geest (pas wel op want je kunt hem ook tegenhouden, hij namelijk als een duif, schuw en schuchter)
Verder moet je een heilig leven leiden, op je gevoel afgaan.
Eigenlijk moet je vanalles, want als jij een foutje maakt kan God niet werken.
De mens en de Geest staan centraal tijdens de bijeenkomsten.

Groeten Gerard

gabriël

Shalom allemaal,

Enige tijd geleden is de discussie over de toronto-blessing gestart. Zoals ik toen al aangegeven had ik mijn twijfels. Ik heb zelf een tijd dit soort praktijken meegemaakt (niet bij mezelf), stuiteren op de grond, vallen, dierengeluiden, samentrekkingen in onderlichaam en een gevoel van vuur in je lijf. Dit gebeurde tijdens samenkomsten en in de bijbelschool waar ik heen ging.

In het begin was ik sceptisch maar durfde dit niet volledig te verwerpen omdat de vruchten in de levens van mensen nog goed leken (waren). Op de langere termijn echter was er steeds meer angst onder de klasgenoten, wat dan betiteld werd als strijd e.d. Ik wil niet echt verder ingaan op deze prakrijken, maar wel op de video die je kon bestellen bij "Gods reddende ark".

Als jullie deze cd willen ontvangen kunnen jullie mij mailen. Blijf waakzaam en blijf op zoek naar Gods hart, niet in de eerste plaats naar zijn handen.

Gabriël

[edit] Argumenten weggehaald, ben hier niet om mensen zwart te maken, wil slechts wanneer God dit nodig acht mensen bewust maken met minder goede kanten van de toronto-blessing.

[bericht gewijzigd door gabriël op dinsdag 05 oktober 2004 09:24:59]

Big_Gerda

ik heb die video ook in huis

en is ontzettend eenzijdig belicht en hier en daar erg uit zijn verband gerukt.

RobertF

Sjaloom Big_Gerda,

Kun je dat meer onderbouwen met (bijbelse) argumenten? Want zo leer ik er weinig van. Alvast bedankt voor de moeite.

Ambertjuh

Quote:
Op maandag 04 oktober 2004 11:18:24 schreef gabriël het volgende:

Het satansteken, al deze godsmannen gebruikten dit teken in hun samenkomsten. Toen de medewerker van Benny Hinn dit in beeld deed, sloeg Benny deze hand uit beeld, een andere zei 'er zijn geheime communicatie methoden' waarna hij het teken in de lucht deed en toen wees naar 'hem'.

Mensen die aangeraakt werden door deze leiders en werden opgelegd niet te bidden,( omdat er anders niets gebeurde)

Een man die manifesteerde met de naam Banjo, waarna de leider zei, 'God is playing his banjo'

Een vrouw die onrein begon te handelen na door god aangeraakt te zijn.

De vrouw van Benny Hinn die op een ven onzedelijke wijze mensen die niet geloofden dat dit van God was, wenste dat ze een heilige geest portie in hun weet ik veel kregen, met een gebaar.

Zo kan ik nog wel ven door gaan, zoals tongentaal met daarin onderscheiden woorden (als satan, come get the mark of the beast, enz)

Ik baal ervan dat het echt waar is. Maar het enige wat ik kan doen is dit hiet vertellen, om jullie te waarschuwen voor dit fenomeen. God is geen God van wanorde en de grootste manifestatie van God is het spreken van zijn woorden met kracht.

Als jullie deze cd willen ontvangen kunnen jullie mij mailen. Blijf waakzaam en blijf op zoek naar Gods hart, niet in de eerste plaats naar zijn handen.

Gabriël

Grotere onzin heb ik dus nooit gelezen...satansteken? Goh, laat n kerstster ook een pentagram zijn!

onzedelijk handelen? Misschine ziet t er zo uit maar is dat t dus niet! Vraag aan die vrouw wat ze deed!
tongentaal kan je niet verstaan, iets erin herkennen is hetzelfxde als iets herkennen in t achter stevoren spelen van muziek, wat volgens de meeste credible mensen hier ook pure onzin is!

God igeen God van wanorde? Er staat in de bijbel ook n verhaal dat mensen, toen zij de Heilige Geest onrtvingen, er uit zagen als dronkaards, om nou te zeggen dat het geen wanorde was...

en buiten dat, aan de vrucht herkent men de boom....en God heeft mij op die momenten diep aangeraakt....Of zou satan soms n hulpmiddel zijn om je dichter bij God te brengen?

_____
gone....and never coming back....
gabriël

Mensen,

Even voor de duidelijkheid, ik ben hier niet om jullie te overtuigen, dat kan enkel God doen, niet een discussie.

Ik wil jullie slechts waarschuwen voor de gevolgen van het volgen van deze tekenen. Ik zal niet ingaan op commentaar, zowel positief als negatief.

Ik ben enkel bereid voor wie daar belang bij heeft een video op te sturen, dan kun je voor jezelf oordelen wat je ervan vindt.

Ik ben er niet op uit wie dan ook zwart te maken en ook niet om Gods werk tegen te houden. Ik bid dat een ieder van jullie door het Woord dichter tot onze God en Vader mag naderen en in staat zal het licht van het duister te onderscheiden.

Dat de zegen van de God van Abraham Isaac en Jacob met jullie mag zijn door onze Here Jezus Christus.

RobertF

En ik wil graag weten wat de voor- en tegenargumenten zijn van Toronto en neem geen genoegen met alleen een zinnetje "uit zijn verband gerukt" of "die man liegt". Dan wil ik onderbouwing, want je trekt zo redeloos de integriteit van een man of vrouw in twijfel.

Jona

Ik denk dat je alleen een oordeel kunt vellen als je de video/DVD hebt gezien (en dat heb ik niet) en dan nog moet je voorzichtig zijn, omdat de makers van de video/DVD misschien vanuit een bepaalde optiek bepaalde zaken (over)belichten.

Quote:
1 Kor 12:3 Daarom maak ik u bekend, dat niemand, door de Geest Gods sprekende, zegt: Vervloekt is Jezus;en dat niemand kan zeggen: Jezus is Here, dan door de heilige Geest.

Een gedeelte wat direct bij me opkwam bij het lezen van dit onderwerp.

Later,

Jona

_____
Jezus was stukken interessanter dan de meeste christenen - Visje
Ambertjuh

Quote:
Op maandag 04 oktober 2004 13:56:06 schreef gabriël het volgende:

Ik wil jullie slechts waarschuwen voor de gevolgen van het volgen van deze tekenen. Ik zal niet ingaan op commentaar, zowel positief als negatief.

Ik ben enkel bereid voor wie daar belang bij heeft een video op te sturen, dan kun je voor jezelf oordelen wat je ervan vindt.

grappig dat je zegt dat je wil waarschuwen maar dat je nie positief of negatief uitlaat...maar ondertussen wel n video prijst die zegt dat het Gods werk niet is....Nogmaals...aan de vrucht herkent men de boom....en aangezien vele mensen er door aangeraakt en bemoedigd zijn, lijkt mij de boom duidelijk. Buiten dat, is God niet n God van veranderingen? Jezus deed ook dingen die toendertijd als niet Gods bestempeld werden...de orgel was ook van de duivel....

_____
Big_Gerda

Quote:
Op maandag 04 oktober 2004 14:06:01 schreef Oogje het volgende:
En ik wil graag weten wat de voor- en tegenargumenten zijn van Toronto en neem geen genoegen met alleen een zinnetje "uit zijn verband gerukt" of "die man liegt". Dan wil ik onderbouwing, want je trekt zo redeloos de integriteit van een man of vrouw in twijfel.

dat is mooi dat jij dat wilt.

Big_Gerda

onderbouwing:

neeh dat gaat niet lukken.

Hoe weet je of je te maken hebt met vals geld ?
Doordat je veel ervaring hebt met het juiste geld - dan voel je meteen dat het geld vals is, zodra je het in handen hebt.

Daarmee bedoel ik: vergelijk het voor jezelf. Ga niet aan de kant staan en bekijk kleine stukjes van een preek of situatie > maar bekijk de hele preek en luister wat er aan onderwijs word gegeven.

Ik trek de makers van de video in twijfel ... na intensief contact met hen onderhouden te hebben.

Big_Gerda

die video:

als je tongentaal gaat vertalen > door het achteruit te laten horen / door het vertraagt te laten horen ...
*dan rijzen mijn haren ten top. Tongentaal is een taal dat niemand verstaat. Zelfs de tongentaal die satanisten spreken, verstaan ze zelf niet eens.

* Als ze iemand betichten van een satansteken: omdat hij zijn vingers op een bepaalde manier heeft ... zoals korte clips te zien zijn op de video ... dan vraag ik me af : zal ik mijn handen maar in het verband houden een andere keer. Want dan kan ik ook niet per ongeluk mijn vingers zo houden...

* Als er een vrouw vreselijk mal doet --- en men noemt het onder de kracht van de Geest --- dan zie ik vanuit mijn bediening: dat het een stuk bevrijding is. Deze vrouw manifesteerd duidelijk niet vanuit de Geest...het zijn absoluut demonenen die zich manifesteren. Alleen dat kleine stukje - die clip - zorgt ervoor dat je beeld onjuist is !!! Ze hadden juist moeten zeggen" onder de kracht van God, wijken demonen.

Dat bedoel ik met eenzijdig belicht en de boel uit zijn verband gerukt.

Er was 1 stuk op de videoband: die ik niet snapte en die ik maf vond. Maar nogmaals: ik heb de hele preek niet gezien en aan een clip kan ik niet alles afleiden.

Big_Gerda

* Ik ben vorig jaar in Toronto geweest

en hetgeen het mij gebracht heeft> is heel veel herstel en diepgang met God !!! Het heeft mijn geloof en geloofsleven (de vruchten dus) verdiept en vernieuwd.

Dat weet ik uit ervaring ! (en dat kan lekker niemand van me afnemen)

Ambertjuh

duivelsteken met de hand? je bedoelt de duim en pink omhoog? het word door sommigen gebruikt als duivelsteken, maar is het niet. Er zijn zoveel mensen die op die manier onbewust praten, zijn dat gelijk satanisten? ook al zijn het met de Heilige Geest gedoopte mensen, die God lief ehbben en nationaal bekend staan als grote leraars?

_____
Big_Gerda

Ambertjuh

dat is wat ik bedoel !!!
De boel word uit zijn verband getrokken...en een mening aangegeven.

Is het water koud ? Ga er eerst maar eens in : dan kan je het zelf ervaren. (wat voor mij koud water is - hoeft voor jou niet koud te zijn)

Kijk naar de vruchten.

Oh allerlei kerkscheuringen ...
is dat door de toronto blessing ? Of door dom gedrag van de mensen zelf ?

zo kunnen we nog wel even doorgaan he.

> en er is er 1 die lacht < satan, want die vind het heerlijk als christenen elkaar bekritiseren.

bmenw

Om God te vinden heb je toch geen buitenlandse kerk of sekte voor nodig?

777lam
WDJD

Ik ben misschien een beetje oud(35 jaar) om op deze site in te loggen maar wil wel wat met jullie delen over de diverse verschijningsvormen van de satan in de eindtijd.

In de bijbel staat in het bijzonder in Efeze hoofdstuk 6 dat we te strijden hebben tegen overheden en machten.

In de voorgaande discussie/debatten is een duidelijke mening uiteengezet over de 'Toronto Blessing'. Ik heb aan de lijve meegemaakt dat er massaal mensen naar voren gingen in een dienst en allemaal op een rij werden gezet om de zegen van God te ontvangen uit de handen van Benny Hin. Ik was toen een jaar of 13 en ben niet naar voren gegaan omdat ik het gevoel had dat de God die ik kende uit de Bijbel naar mijn mening niet zo werkte.

Tot op de dag van vandaag weet ik dat God ons pas kan vullen als we leeg zijn van onszelf. Overgave aan God is de wil van de Vader doen en dagelijks ons kruis opnemen en Jezus volgen. De Bijbel spreekt van het principe dat 'als de graankorrel niet sterft hij ook niet tot wasdom kan komen'.

Als je in de wetenschap bent dat niemand boven, op en onder de aarde recht zal staan op de dag van het oordeel (wederkomst van Jezus Christus) moet mij dan ook van het hart dat dit niet gebeurt in diensten zoals in Toronto gehouden worden.

Daarom is het belangrijk om zelf te snappen dat we allemaal het 'bloed van Jezus aan onze deurpost' moeten hebben om op de dag van het oordeel niet in de handen van de Levende God te vallen en de 'tweede dood' zullen proeven (=hel = eeuwig zonder God)

Doordat je dit snapt kan je niet anders dan elke dag onder de indruk zijn van het offer van Jezus aan het kruis en zal je groeien in geloof door het lezen van de Bijbel en kom je tot gehoorzaamheid aan de eerste opdracht van Jezus om het evangelie te prediken aan een ieder die nog niet geloofd. Niet omdat het moet, maar omdat Gods liefde uitgaat naar elk mens, en Zijn wil is dat niemand verloren gaat.

Hoe meer je overgeeft van je 'oude ik', des te meer God je hart kan vullen tot overstromens toe. De Heilige Geest overtuigd in je leven welke 'oude dingen' er moeten worden opgeruimd in je leven om gelijkvormig te worden aan Jezus. Er is vrijheid in Christus maar geen vrijblijvendheid om te blijven doen de werken van de satan (Gods vijand).

Veel zegen in je persoonlijke zoektocht welke moet leiden tot het sterven aan je eigen vlees. Lees nog eens het verhaal van de 'verloren zoon' om te kijken wat zijn hartsgesteldheid was voordat hij terug ging naar zijn vader, en let op wat de vader dan doet op het moment dat hij 'de veranderde houding' ontmoette...

_____
Mark Brinkman
Levi
Het wapen van Levi

Een slotje, omdat het topic niet actueel meer is of omdat er inmiddels een nieuw, soortgelijk topic over bestaat.

_____
[FVL] Voordat de dag van de HEER aanbreekt, die groot is en ontzagwekkend, stuur ik jullie de profeet Elia en hij zal ervoor zorgen dat ouders zich verzoenen met hun kinderen en kinderen met hun ouders. Anders zou ik het land volledig moeten vernietigen.
  Je bent op pagina 3 van 3:    « 1 2 3
Reageren Nieuw topic aanmaken
Index / Archief/ Toronto Blessing? Of cursing?

© 2003 - 2010 Credible.nl | Contact | Adverteren