Index / (Jeugd)kerken/ Gemeente/ Kindernevendienst/zondagschool enzo
Machiavelli
Cynische idealist

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 21:23:42 schreef xxlisetxx het volgende:
Heeft iemand nog een ide wat ik zondag kan doen met de kinderen van de zondagschool? Het Thema is Goede vriendschap, God blijft je altijd trouw enz.. het is voor kinderen van groep 5 tot 8 en ik heb ze beloofd te knutselen maar ik snap zelf die werkjes niet dus het moet ook niet te moelijk zijn... Blegg of ik ben er gewoon te chagerijnig voor

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 21:41:42 schreef Morphogenesis het volgende:
Laat ze een knutselwerkje maken waarin ze uitbeelden wat vriendschap betekent.

En dan, als het eenmaal af is, vragen hoe God dit ziet, en of God ook zo bij hun doet oid.

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 21:44:11 schreef Iriacynthe het volgende:
Bij kinderen van die leeftijd moet je zelf niet eens zo heel veel doen is mijn ervaring, als je ze een beetje warm maakt en aan de slag zet kunnen ze zich prima bezig houden hoor. Ik zou als ik jou was een mooi gedicht/verhaaltje zoeken over trouw en vriendschap enzo, en ze dan de opdracht geven om samen een kunstwerk te maken over vriendschap. Geef hen een groot stuk karton of papier, kleurpotloden, en een stapel oude tijdschriften om letters of plaatjes uit te knippen, en dat loopt wel los. Als je daar de tijd niet mee gevuld krijgt, kan je eventueel zorgen dat ze het materiaal moeten verzamelen in een spel. Je verstopt bijvoorbeeld de kleurpotloden, en ze moeten ze eerst zoeken voor ze aan de slag kunnen. Lijkt dat je iets?

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 21:57:23 schreef xxlisetxx het volgende:
Dat is wel iets ja het is ook avondmaal zondag dus de dienst duurt ook al langer En er word ook een 2 kinderen opgedragen dus er is kans dat er nog veel meer extra kinderen komen dus ik moet wel echt wat hebben. Maar er staat ook een stukje in over gescheiden ouders enz.. zijn ze daar niet te jong voor?

In middels heb ik ook wat bedacht ik heb op zolder nog wat wol gevonden en dan kunnen ze vriendschaps bandjes maken en als er nog extra tijd is laat ik ze hun handen overtrekken en moeten ze zichzelf erin tekenen dat zij een kind in Gods hadn zijn! Toch fijn om eigen zondagschoolwerkjes van vroeger bewaard te hebben

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 22:02:09 schreef Iriacynthe het volgende:
Vriendschapsbandjes, da's altijd een leuke!
En gescheiden ouders, goh, ik zou het voorzichtig aanbrengen en zorgen dat het niet te confronterend wordt voor kinderen die bvb zelf in die situatie zitten, maar op zich denk ik dat het wel kan. Kinderen kunnen vaak meer aan dan je denkt, is mijn ervaring.

Maar eigenlijk heb ik geen idee wat voor dingen er zoal gedaan worden bij de zondagsschool, heb dat zelf nooit gedaan, dus misschien ben ik niet de beste persoon om raad te geven hier, ik heb op vele manieren met kinderen gewerkt maar nooit vanuit christelijk perspectief.

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 22:37:31 schreef xxlisetxx het volgende:
Ja maar ik vind dat soort dingen altijd moeilijk ze kunnen ook iets helemaal verkeerd opvatten dus zal het wel voorzichtig aan moeten pakken maar ik ben blij met je tips

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 22:42:53 schreef Morphogenesis het volgende:
[...]
Offuh..

Vertel bijbel verhaal over David en Jonathan, en hun vriendschap. En laat ze daar iets van maken ofzo?

Quote:
Op vrijdag 02 oktober 2009 22:47:14 schreef xxlisetxx het volgende:
Ja ik heb zegmaar een boek met een verhaal en dat is over Dat de dicipelen de kinderen wegsturen maar Jezus wil juist dat ze komen en dan is het verhaal aangepast dat er een jongetje hel verdrietig is want zijn ouders zijn uit elkaar maar Jezus zal hem nooit in de steek laten en dan gaat het verder ook vriendschap hoe een vriendschap hoort te zijn enz.. dus opzich wel iets waar ik goed met ze over kan praten

[Bericht gewijzigd door Machiavelli op vrijdag 02 oktober 2009 23:12:32]

_____
Cynisch vanwege mijn cynisme, idealist vanwege mijn idealen.

Reageren Nieuw topic aanmaken
Index / (Jeugd)kerken/ Gemeente/ Kindernevendienst/zondagschool enzo

© 2003 - 2010 Credible.nl | Contact | Adverteren