| | | Ik zapte zo eens langs de tv-programma's en kwam zo terecht op Char, dat medium op rtl4. Ze heefthet vaak over doden die over de levenden waken. Ik ben er heilig van overtuigd dat al de mensen die ik ken en overleden zijn, in de hemel zijn. Nou vroeg ik me gewoon eens even af: als ik daar nou tegenover zou zitten, zou ik als christen dan "leesbaar" zijn? ik ben er namelijk van overtuigd dat er geen overledenen over mij kunnen waken als ze in de hemel zijn...
Zo, einde van mijn overdenking... | |
_____ It's not easy waiting on you It's not easy believing You got this together
| |
|
| | | | Er is sowieso geen mogelijkheid voor de doden om contact te hebben met de levenden. Waarom? --> dodenrijk (zie mijn topic over occultisme) ---> alleen God (en Jezus) hebben notie van wat hier gebeurt.
Wat die "doden" betreft: demonen/gevallen engelen die de mensen misleiden door te doen alsof ze de overleden persoon zijn.
Als Christen zou je dat moeten weten, "leesbaar" ben je vast wel in de vorm van wat zij weten over jouw, maar voor de rest ook niet zolang je je er tegen verzet.
Btw: als Christen zou je daar sowieso niet heengaan  | |
_____ ..en verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid ... 1 Petrus 2 vers 2 | |
|
| | | | Tuurlijk, ben het helemaal met je eens. Juist daarom die overdenking... Zou ik leesbaar zijn, of zouden ze zeggen: Sorry, lukt bij jou op één of andere manier niet... | |
_____ It's not easy waiting on you It's not easy believing You got this together
| |
|
| | | | Ik weet het niet, maar ik weet wel dat als je je eraan blootstelt, eraan toegeeft, jij net zo "leesbaar" bent als de rest.
God zegt niet voor niets dat je je verre moet houden van occulte zaken. Omdat deze dingen niet van God zijn (maar van de verworpenen, satan(lucifer/de oude morgenster en de zijnen) en je negatief beinvloeden en weghouden van God. | |
_____ ..en verlangt als pasgeboren kinderen naar de redelijke, onvervalste melk, opdat gij daardoor moogt opwassen tot zaligheid ... 1 Petrus 2 vers 2 | |
|
| | | | Dat zou inderdaad denk ik het goede antwoord zijn... | |
| |
|
| | | | Als jij daar zeg maar bidden heengaat ben je zo onleesbaar als het maar kan. Maar ga dan MET God naar Char.
Als je je ervoor openstelt, zo van, bewijs maar... dan zou't wel kunnen ja. | |
_____ eternal life is better | |
|
| | | | sorry maar ik ben er van overtuigd dat m'n vader (27-03-01 overleden) zeer zeker wel ziet wat ik allemaal uitvoer..
maar ff over dat medium.. tja in hoeverre geloof je dat? Ik eik niet veel. Ik denk dat het meestal een ruwe gok is en dat er toevallig een keertje goed was en dan krijg je een tv programma. Net als Jomanda.. sorry maar daar kan ik met m'n verstand niet bij.. | |
_____ Credible.nl financieel steunen? Dat kan! Je donaties zijn welkom op 53.21.81.182 ten name van Credible.nl in Zaandijk --- www.fotomaniac.nl | |
|
| | | | NOu, ik geloof wel dat het echt is zegmaar... Duivel heeft ook een hoop kracht, als je'm dat toestaat. | |
|
| | | | dat zeg ik dus... het ligt er een beetje aan tot hoever je je er aan toe geeft.. als jij er niet voor open staat.. dan gaat het niet echt werken..
Zelfde met een pshycholoog.. je kan er wel naar toe gaan... maar als jij al zoiets heb van die man/vrouw kan mij toch niet helpen dan gaat het niet werken.. | |
_____ Credible.nl financieel steunen? Dat kan! Je donaties zijn welkom op 53.21.81.182 ten name van Credible.nl in Zaandijk --- www.fotomaniac.nl | |
|
| | | | Hehe Eric dat ben ik wel met je eens over die psycholoog...
Daanaast ben je onleesbaar als christen als je je er niet voor open stelt. Als je op een markt loopt en ze spreken je aan om je hand te lezen of in je ogen te kijken dan kunnen ze dat niet en zeggen zelfs: 'jouw God is sterker dan de mijne'... of ze lopen weg! Gaaf hoor als je zo merkt hoe groot onze God wel niet is!!!! | |
|
| | | | Quote: | Op donderdag 10 juni 2004 23:03:36 schreef jmvriesen het volgende: Ik weet het niet, maar ik weet wel dat als je je eraan blootstelt, eraan toegeeft, jij net zo "leesbaar" bent als de rest.
God zegt niet voor niets dat je je verre moet houden van occulte zaken. Omdat deze dingen niet van God zijn (maar van de verworpenen, satan(lucifer/de oude morgenster en de zijnen) en je negatief beinvloeden en weghouden van God. |
| |
Toch eigenlijk jammer dat God niet ook gelijk, alwetend als Hij naar verluidt is, uitlegt hoe deze vorm van nepperij in elkaar steekt en wat voor technieken (warm readings, cold readings) er worden gehanteerd.
Toch goed dat er ook skeptici als James Randi zijn die dat juist wel doen.
Maar ja, Randi doet datzelfde ook met "faith healers" en andere Christelijke volksverlakkers, dus eigenlijk kan ik mij daar wel wat bij voorstellen. 
http://www.randi.org/ | |
|
| | | | Dan zou Hij ons alles moeten voorkauwen. | |
|
| | | | Quote: | Op vrijdag 11 juni 2004 12:45:38 schreef Glenn het volgende: Dan zou Hij ons alles moeten voorkauwen. |
| |
Hmmm, het ontgaat mij een beetje waarom dat noodzakelijkerwijs in zou houden dat God daarom opeens ZO ver zou moeten gaan in het adviseren...
Laat mij eens zien: Ik leg je uit hoe sommige mensen misbruik maken van je goedgelovigheid, dus nu moet ik je ook uitleggen hoe je je bips af moet vegen...
Nope sorry, ik heb het idee even een testritje gegeven, maar het oogt gewoon te vergezocht | |
|
| | | | Quote: | Op vrijdag 11 juni 2004 13:10:22 schreef Jutter het volgende: [...]
Hmmm, het ontgaat mij een beetje waarom dat noodzakelijkerwijs in zou houden dat God daarom opeens ZO ver zou moeten gaan in het adviseren...
Laat mij eens zien: Ik leg je uit hoe sommige mensen misbruik maken van je goedgelovigheid, dus nu moet ik je ook uitleggen hoe je je bips af moet vegen...
Nope sorry, ik heb het idee even een testritje gegeven, maar het oogt gewoon te vergezocht |
| |
Waarom hij dat zou MOETEN doen? Nee, Hij moet niks. Dat is het mooie, Hij is perfect, Hij moet niks.
Vriendelijk verzoek voortaan wat minder uit de hoogte praten.
En nu weer back on topic, dit gaat allang niet meer over Char. | |
|
| | | | Quote: | Op vrijdag 11 juni 2004 10:23:57 schreef diejana het volgende: Hehe Eric dat ben ik wel met je eens over die psycholoog...
Daanaast ben je onleesbaar als christen als je je er niet voor open stelt. Als je op een markt loopt en ze spreken je aan om je hand te lezen of in je ogen te kijken dan kunnen ze dat niet en zeggen zelfs: 'jouw God is sterker dan de mijne'... of ze lopen weg! Gaaf hoor als je zo merkt hoe groot onze God wel niet is!!!! |
| |
Zou je de grote oppergeest Skepiticus eens moeten zien. Slaat alle goden de ring uit links en rechts. 
Oké alle gekheid op een stokkie, en speelse plagerijtjes terzijde, dit soort zaken juist wel heel grondig verkennen is zo mogelijk nog effectiever dan jezelf ervoor afsluiten. Juist op die manier leg je de nepperij bloot, leer je hoe het goochelkunstje in elkaar steekt, en gaat de illusie genadeloos aan diggelen.
James Randi is zelf een begaafd goochelaar, en weet precies hoe dit soort jokers te werk gaat. Als je wilt weten hoe de aap in de mouw steekt moet je dit maar eens lezen.
Quote: | The currently-popular "psychics" like Sylvia Browne, James Van Praagh, and John Edward, who are getting so much TV space on Montel Williams, Larry King, and other shows, employ a technique known as "cold reading." They tell the subjects nothing, but make guesses, put out suggestions, and ask questions. This is a very deceptive art, and the unwary observer may come away believing that unknown data was developed by some wondrous means. Not so.
Examples: "I get an older man here" is a question, a suggestion, and a guess by the "reader," who expects some reaction from the subject, and usually gets it. That reaction may just be a nod, the actual name of a person, or an identification (brother, husband, grandfather), but it is supplied BY THE SUBJECT, not by the reader. "They're saying, 'Bob,' or 'Robert.' Do you recognize this person?" is another question, suggestion, and guess. If there's a Bob or Robert, the subject will amplify the identification. But if there's no Bob or Robert immediately recognized, the reader passes right on, after commenting that Bob is there alright, but not recognized right now. If any Bob is remembered later, that is incorporated into the spiel. You should observe and listen to a video of a reading. In one such by Van Praagh, prepared by the "48 Hours" TV program, a reading that lasted 60 minutes, we found only TWO actual statements made, and 260 questions asked. Both actual statements--guesses--were wrong. Van Praagh was looking for the name of the woman's deceased husband, and he came up with it by asking, "Do you know anyone named, Jack?" The woman answered, "Yes! Jack, my husband!" But Van Praagh didn't identify "Jack" at all. He asked her if SHE would identify him. By that time, Van Praagh had already tried on her 26 other men's names--all wrong. But, the woman--the subject--forgot about those failures, because they were not important to her. "Jack" was important.
The readers have a way of leading the subject to believe that they knew something they didn't. Example:
Reader: "Did your husband linger on in the hospital, or did he pass quickly?"
Subject: "Oh, he died almost immediately!"
Reader: "Yes, because he's saying to me, `I didn't suffer. I was spared any pain.'"
It's strange that the reader (Van Praagh, in this example) had to ask that question.....
And remember, these readers often go out and interview the audience members when they're on line waiting to get into the studio or auditorium. That technique was employed by the very successful reader Doris Stokes. She would feed back any data she got as if she were refreshing her memory of what had been told her. "Are you the lady who has a passed-on sister, dearie?" would of course receive assent from the victim, and ahhhs from the audience. Also, a person who approaches the reader before the TV show or auditorium meeting and says she has a question about her deceased grandmother, can then later be selected out of the audience when they're on-camera or during the live encounter, and can then be asked, "Is your question about your grandmother?" and that appears--to everyone else--like a bang-on "hit." Or, and this is very subtle indeed, people in the studio or auditorium audience--usually seated up front for best visibility--are sometimes those who have already been to the "psychic" for a private reading, and have then been asked to show up later to occupy reserved seats at the public in-person gathering "to develop more information" using the "collective power of the assembled audience." The reader then repeats previously-gleaned data, and that appears miraculous both to the audience in the studio and at home, watching, or elsewhere in the auditorium audience.
We tested Sylvia Browne in 1989, on live TV, and she failed miserably. On that occasion, she was not allowed to speak to anyone in advance, or to be asked or told anything in advance. The audience was told to only answer "yes" or "no," when asked a DIRECT question, and Sylvia bombed out big-time. She blamed it all on bad vibrations.... Van Praagh and Edward have not responded to our offer to test them--for the million-dollar prize, even.
So, you see, it's your perception of what's actually being done, rather that the reality of the procedure, and your ignorance of other subtle clues and methods, that misleads you in your observations of these "psychics."
I'll give you one example of something I did when I was performing as a mentalist in Toronto, my home town, at the age of 18. (I hasten to add here that I would ALWAYS thoroughly disclaim any genuine powers, before and after my show.) They had a huge auditorium filled with reserved seats, just about every one of them occupied by eager subjects. It was some sort of a charity affair, and seats were expensive. After I got rolling with the various moving objects and blindfolded duplication-of-handwriting stunts (spoonbending was not yet a popular miracle!) I stopped abruptly and pointed to a lady in the third-row aisle seat. "I'm led to say to you that I get a middle name of 'Rose' for you, madame!" I cried. Her gasp verified that I was right." And that name is more than significant to you." She leaned forward. "I see a clock, a very old clock, and on the dial three pink roses?" She started to speak, and I silenced her by raising my hand. "But this is a strange clock. It can't tell the time!" By now, the poor woman was about to pass out in excitement. "Why is it useless? I see two arrows, or darts…They're metal, and they're broken…Ah! I see! These are the hands of that clock, and they've come off the clock face, and are lying together behind the glass cover of the clock dial! Is that right?" The woman was standing, mouth open, nodding vigorously. She was awe-struck, and the applause was vigorous indeed. How was it done? A lucky guess? No. Planning.
T.K. Lawson, my buddy, had been working with that charity. He was the one got me the gig (a contracted appearance). And he also went through several neighborhoods selling tickets to likely donors. He had sold tickets CC-20 and CC-22 to this lady, and she'd invited him into her living-room while she made out a check to pay for the tickets. He observed that the "rose" theme was everywhere, and an embroidered "sampler" was framed by the door, with the woman's full name on it. That clock was by the fireplace. T.K. noted these facts, and reported them to me. I must tell you that together we intercepted that dear lady as she left after the show, and explained to her how I'd been "psychic." She was highly entertained with the explanation, and grateful for our caring to tell her.
I somehow don't think that Browne, Edward, and Van Praagh would trouble to do such a thing. But, after all, they say they're REALLY "speaking with the dead."
I'm amazed at how much death affects people who undergo the process. It makes them really stupid and forgetful. Whenever I've asked any psychics--or spiritualists--to contact my paternal grandmother, it seems she doesn't remember such basics as the name of her husband, or the name of her church--both important elements in her life while she was "here." Now that she's "there," her rather prodigious intellect has left her quite completely. |
| |
| |
|
| | | | Ik heb in Stadskanaal op het Ubbo gezeten. Daar was een leraar, wijlen ds. Bode, die geregeld een keer naar occulte bijeenkomsten ging. Hij zat gewoon in het publiek, men kende hem niet, maar de leider van de bijeenkomsten wist feilloos naar hem toe te gaan om hem te vragen weg te gaan, omdat ze geen contact met boven konden krijgen. | |
_____ Ik dank U voor Uw genade o Heer Dat U het kruis voor mij droeg U bewijst Uw genade aan mij, telkens weer Uw genade is mij genoeg | |
|
| roberto
als je de liefde niet hebt dan
|
| | | overleden mensen hebben geen contact met de levende logisch anders zou je nooit rust vinden pas als jezus terug komt zal de opstanding plaatsvinden char roept of stelt zich open voor demonen en als jij als christen daar bij bent en je niet opensteld voor andere zaken dan Jezus alleen dan zal char geen contact met je kunnen maken char maakt geen contact maar die demoon en die weet wel het een en ander
beetje het zelfde als de torontoblessing ook zo link
Robert | |
|
| | | | Kom ik weer met mijn vraagjes. Mensen hebben een energie(verschillend van frequentie en van aard). Als mensen doodgaan dan gaat die energie uit het lichaam. Zou deze energie (kan zowel negatief als positief zijn) dan niet met die van jou kunnen vermengen? En dat hierdoor dan klachten onstaan die jullie zien als bezetenheid?
Voor mensen die niet geloven in energieen enzo. Experimentje: wrijf je handen tegen elkaar en houd de handpalmen dan bij elkaar met een kleine tussenruimte. Voel je de tintelingen, dat is dus energie. Voel je niks, probeer het dan nog een keer want het is wel waarneembaar.  | |
|
| | | | zoeits heet wartme.. en als je het zo bekijkt.. warmte is een vorm energie.. maar voor de rest sluit ik me aan bij de andere in dit topic.. over de "rondwalende"gesten.. als demonen zijnd.. en dat met een echt bestaand persoon contact zoeken tevergeefs is | |
_____ Attenuate the light of day So I can see the lines and details And not the hazy, plastic blur That floods my eyes till I can't see | |
|
| | | | Met doden kan je GEEN contact maken, ik geloof dat er zelfs in de Bijbel voor gewaarschuwd wordt. Misschien dat de mensen in de Hemel je wel zien, in de Laatste Bazuin wordt verteld dat iemand na de opname, toen ze in de hemel zat, voor haar man bad en blij was toen hij tot geloof kwam. Maar een mens op aarde kan geen contact maken met iemand die in de Hemel is.
Ik bekeek laatst een stukje van Char uit nieuwsgierigheid, en ben niet lang blijven kijken. Twee kansen: of ze is een grote oplichtster, of ze heeft (bewust of onbewust) contact met demonen. Dat laatste zou me niet verbazen, want ze kan behoorlijke ellende aanrichten. Ik hoorde van iemand dat ze laatst bezig was met Pim Fortuyn, en dat volgens haar het kabinet met zijn dood te maken heeft gehad. Onzin, hier komt alleen maar ruzie en ontevredenheid van. | |
_____ "Durven is tijdelijk de grond onder je voeten verliezen. Maar niet durven is jezelf verliezen. - Søren Kierkegaard | |
|
| | | | Ik had een vraagje (ik kon geen nieuwe topic plaatsen, dus doe ik het zo ff!); Wie van jullie kent Rosemary Altea? en wat vind je dan van haar? | |
_____ Don't Be Afraid Of What You Don't Know !!! | |
|
| | | | Beste Skippy,
kun je me uitleggen waarom het verkeerd is om bv. je toekomst te laten voorspellen door een helderziende? in de bijbel staat dat het niet mag . maar wat gebeurt er als je er wel mee bezig bent? want dat kan ik niet vinden in de bijbel. groetjes Manon | |
|
| gabriël
2Co 1:20 ... In Hem is het ja
|
| | | Manon,
Ik ben Skippy dan wel niet, maar aangezien jij hier toch nog aanwezig bent kan ik wel ven reageren.
Ik geloof dat woorden kracht hebben, zo ook met Gods Woorden. De woorden op zichzelf zijn dood, maar de Geest maakt deze woorden levend. Zo is het ook met woorden die uitgesproken worden door waarzeggers. Op zichzelf genomen zijn dit slechts woorden, zij het niet dat vaak achter deze woorden geestelijke krachten zitten.
Wanneer jij je openstelt om een ander jou toekomst te laten voorspellen is het goed mogelijk dat deze een toekomst voorspelt (profeteerd) die niet naar Gods wil is. Wanneer je deze woorden geloofd kunnen de demonen aan het werk deze dingen te laten gebeuren. God waarschuwd ons hiervoor omdat Hij ons wil lijden, soms openbaard Hij je een stukje van je toekomst. Meestal verwacht Hij slechts kinderlijk vertrouwen dat de plannen die Hij voor je heeft goed zijn.
Ik weet niet of je van plan was hiermee bezig te zijn of al mee bezig bent geweest, bedenk dat er maar een jouw toekomst is, laat Hem jou toekomst bepalen.
Gabriël | |
|
| | | | Hoi Gabriel, ik ben inderdaad naar een helderziende geweest.ze heeft me een leuke toekomst voorspelt dat ik twee kindjes krijg met een jongen waar ik nu mee omga. alleen zie ik nog steeds niet wat hieraan verkeerd is. je zegt kinderlijk vertrouwen daarom vraag ik misschien kinderlijk , waarom mag het niet.wat gebeurt er dan?? groetjes Manon | |
|
| gabriël
2Co 1:20 ... In Hem is het ja
|
| | | Quote: | Op zondag 26 september 2004 00:05:37 schreef manon het volgende: Hoi Gabriel, ik ben inderdaad naar een helderziende geweest.ze heeft me een leuke toekomst voorspelt dat ik twee kindjes krijg met een jongen waar ik nu mee omga. alleen zie ik nog steeds niet wat hieraan verkeerd is. je zegt kinderlijk vertrouwen daarom vraag ik misschien kinderlijk , waarom mag het niet.wat gebeurt er dan?? groetjes Manon |
| |
Als ik een tegenvraag mag stellen? Wat gebeurd er met jou als deze jongen niet de jongen blijkt te zijn die bij jou hoort (is hij christen?) Wat gebeurd er als je samen geen kinderen krijgt. Hoe reageer jij als je al twee kinderen hebt?
Hoe onschuldig een voorspelling ook lijkt het is niet altijd zo onschuldig. Bovendien zijn er tijdens die sessie ook minder leuke dingen voorspelt die je voor het gemak maar even vergeet.
In de kern is het verkeerd om andere goden te raadplegen dan God zelf. Hij houdt zoveel van jou dat Hij jaloers is om een ander jou leven te laten bepalen. Bovendien hoe zou jij het vinden als je vriend aan je grootste vijand om raad zal vragen. Zo moet het ook ongeveer voor God zijn.
Heb ik hiermee je vraag benatwoord? | |
|
| | | | Hoi Gabriel, die jongen is protestans/cristelijk (op die school heeft hij gezeten)en als ik geen kinderen zou krijgen zou ik wel vervelend vinden .maar als ik niet naar haar geweest was zou ik dat ook erg vinden kinderloos door het leven.en ja dat god jaloers is ,tja dat vind ik wel een negatieve eigenschap.en eigenlijk zou ik graag willen weten wat er gebeurt.gaat god me straffen geeft ie me een ziekte ofkrijg ik een ongeluk? dat soort dingen .wat gebeurt er???waarom is het verkeerd ?? bv tegen een kind zeg je : veeg je voeten ,want anders word het tapijt vies. ga niet naar een helderziende want... (lastig ben ik he?) p.s ik wil zo graag een duidelijk antwoord groetjes Manon | |
|
| | | | ff vraagje tussendoor: Iedereen zegt dat je geen contact met doden kan krijgen, maar Saul kreeg toch ook contact met Samuel ofzo, en Elia en nog iemand kwamen ook ineens bij Jezus te staan op de berg.. allemaal doden die toch wel weer 'verschenen'.. ? | |
_____ Give me something for my mind! something for the pain inside! A remedy, a cure for life! An elixir for this manica of mine! | |
|
| | | | Sjaloom manon,
Mag ik ook proberen je te helpen? 
Kijk, God is Degene die jou gemaakt heeft, niet die waarzegster. Hij kent jou dus door en door en weet dus wat er gebeurt als je je openstelt voor het occulte. Hij heeft namelijk perfect zicht op die geestelijke wereld en ziet dus precies welke engel wat doet. Jij ziet dat niet, waardoor onschuldig lijkende stappen erger kunnen zijn dan jij denkt.
Als jij in een schuilhut ziet, zie je ook niet het gevecht op het strand, maar God, de Bevelvoerder weer wél. Dus als Hij zegt dat je je maar beter niet op het strand kunt wagen, dan zal daar toch wel een gegronde reden achter zitten, toch? Hij wil immers niet dat jij verloren gaat.
Iemand liet zich eens door een geest zeggen dat hij 40 jaar zou worden, nadat hij andere dingen had gevraagd en kloppende antwoorden kreeg. Hij heeft dus jarenlang tegen zijn 40ste verjaardag opgezien en werd steeds banger. Uiteindelijk werd hij iets van 80 jaar, maar ja, toch een tiental jaren in angst geleeft. Zonde toch?
Wel, waarzeggers menen ook zomaar dingen te kunnen voorspellen en de échte waarzeggers (niet die kermisattracties) roepen ook bepaalde krachten aan om hun gaven te gebruiken.
God geeft misschien niet altijd redenen voor Zijn verboden, maar waarom zou Hij verantwoording af moeten leggen tegenover de mens? Hij wil dat wij Hem volop vertrouwen en inzien dat Hij het áltijd beter weet dan wie ook.
Daarom zegt Hij: "Lieve manon, ik wil je niet kwijt en ik wil niet dat je mijn vijand aanroept, want die is slecht voor je. Vertrouw op mij, laat die waarzeggers en occulte zaken voor wat ze zijn en volg Mij. Dan zul je een toekomst krijgen waarbij de toekomst door die waarzegster voorspelt maar flauwtjes afsteekt."
Durf je dat aan? Je zult er in ieder geval zeker weten nóóít slechter van worden en er zitten nooit risico's aan vast, in tegenstelling tot het occultisme, waar het altijd uitkijken is (iets wat hier ook toegegeven wordt door bijvoorbeeld enkele Wiccanen hier). | |
|
| | | | ik denk in tegenstelling tot johnm dat er wel degelijk contact kan zijn tussen de levenden en de doden. En waarom niet gaan? Er is wetenschappelijk bewezen dat char dit contact heeft. het programma waar ze nu mee op tv is, is inderdaad wel heel dom, maar er zijn bewijzen van andere zaken, waarin zij op een zeer positieve manier invloed heeft gehad. Dus; waarom niet gaan? De Geest is toch sterk genoeg?!! | |
|
| | | | Sjaloom etna,
Toen Jezus door Satan verzocht werd, werd hij naar een hoge plek op de tempel gebracht. Daar zei Satan tegen Hem: "Spring er toch af, wat maakt het uit? De engelen zullen je toch opvangen? Het staat in de bijbel!" Jezus gaf hem daarin gelijk, maar zei: "Er staat ook dat je de Heer niet zult beproeven." De Geest is sterk, maar je mag hem niet beproeven. Je mag het gevaar niet opzoeken. Logisch toch?
Wat Char betreft: ik geloof metéén dat zij contact heeft met geesten, die haar het eén en ander onthullen. Met geesten. Die zich voordoen als dode mensen. Precies, het zijn leugens van Satan. Hoe ik dat weet? Omdat God door de bijbel ons zegt dat je niet met doden kunt en mag praten. Zodoende. | |
|
| Je bent op pagina 1 van 3: 1 2 3 » |
| | | |