Index / Media, nieuws en maatschappij/ Webdesign wedstrijd NBG
alex81

Dag allemaal!

Voor een webdesign wedstrijd van het Nederlands Bijbelgenootschap heb ik website gemaakt die inmiddels alweer twee weken online is. De site is speciaal gericht op niet-gelovige jongeren en geeft in normaal Nederlands antwoord op kwesties die veel mensen bij God vandaan houden. Ikzelf ben 22 jaar atheïst geweest (bijna 3 jaar christen) en weet aardig hoe je 'ongelovigen' moet aanspreken. Ik hoop dus dat het veel kritische mensen aan het denken zal zetten.

De website is nog ontzettend nieuw, dus heel veel informatie vind je er nog niet, maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties! Enneh... stuur 'm vooral door naar je niet-gelovige vrienden! Hun reacties zijn namelijk nog belangrijker.

www.whosyourdaddy.nl

Naeva

Verplaatst >> Muziek, media en nieuws

Ook de titel wat aangepast.

Olorin

M'n eerste vluchtige blik best positief.
Geen "hel en verdoemenis" preek en geen "wetenschap=leugen" en "kijk een mooi diertje [plaatje], dus er moet wel een schepper zijn" gepraat.

Levi
Het wapen van Levi

Taalkundig...
"Talloze gerenommeerde kosmologen die de structuur en evolutie van het universum bestuderen, erkennen er een moment van schepping heeft plaatsgevonden."

Tussen 'erkennen' en 'er' moet het woordje 'dat' ingevoegd worden.

Morgen ga ik je site verder bekijken.
Ziet er in ieder geval netjes en strak uit, met wat leuke kleuren, ipv zwart-wit plaatjes van kruizen, of pics van bloemen of andere natuurkundige hoogstandjes.

_____
[FVL] Voordat de dag van de HEER aanbreekt, die groot is en ontzagwekkend, stuur ik jullie de profeet Elia en hij zal ervoor zorgen dat ouders zich verzoenen met hun kinderen en kinderen met hun ouders. Anders zou ik het land volledig moeten vernietigen.
Josminator
Credible, mijn favo Soap

Ik heb je pagina gelezen, en 't is dat er geen emoticon is met klappende handjes, anders had ik die geplaatst!
Ik denk dat je er in geslaagd bent een uitleg te geven op de meest gestelde vragen door "ongelovigen"!

Of zij dit zullen aannemen is natuurlijk een tweede, maar je geeft denk ik goed de visie vanuit het geloof weer.

Het is geschreven in prettig leesbare taal, en met goede uitleg van verschillende begrippen via Wikipedia! Ook de "attachements" onder de noemer: "nog meer lezen" zijn interessante, aanvullende informatie bronnen!

Dus hoewel je site nog vrij beperkt is wil ik je er een compliment voor maken!

Groet Josminator!

_____
Drink ik dan bederf ik, drink ik niet dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven, dan niet gedronken en gestorven.
alex81

Ontzettend bedankt voor de positieve reacties! Erg leuk om te horen!

De dingen die jullie noemen (hel en verdoemenis preken, zwart/wit plaatjes van kruizen) is ook precies wat ik probeer te vermijden Eigenlijk heb ik het daar zelf ook niet zo op, ookal ben ik christen. Dat maakt het linken van andere websites overigens niet makkelijk. Je wilt namelijk niet dat je bezoekers 'positief geladen' zijn en vervolgens helemaal afknappen op de eerstvolgende site die ze bezoeken.

@ Levi: Bedankt! Heb er waarschijnlijk al 10 keer overheen gelezen Ik pas het direct aan!

ikbenivo

hey, goede site!
Ziet er goed uit, helder opgezet en idd niet zo dwingend.
(check ook eens mijn site, we hebben veel overeenkomsten volgens mij!)

_____
one God, one love, one way
JoostG

Quote:
Op maandag 17 oktober 2005 00:26:09 schreef Josminator het volgende:
Ik heb je pagina gelezen, en 't is dat er geen emoticon is met klappende handjes, anders had ik die geplaatst!

Deze ook goed?

Overigens heb ik 'm zelf niet bekeken... proxy op het werk blokkeert het weer eens....

Naeva

Ik sluit me aan bij wat er al is gezegd. Goed werk. Ik vind de plaatjes bovenaan de verschillende pagina's trouwens erg mooi (die brieven, kettingen en zo).

1 opmerking heb ik, echt heel klein, maar het viel me op. In "Colofon" staat deze tekst: [...] en op zijn weblog kom je meer over hem te weten, of je dat nou wilt of niet. Het woord niet valt nu net naast het plaatje, dat woord staat als enige links uitgelijnd. Vast een kleine moeite om dat nog te veranderen.

Groninger
Credible Quiz Master

Waarom krijg ik een aanwijsvingertje als ik over teksten ga (aaah.. ik zie iets heel engs.. je kunt de tekst oppakken en verslepen )

Je logo is erg mooi ontworpen!! Alleen zijn de buttons wel erg 'lomp' (sorry)

Waarom open je een external link in je eigen venster? Zo ben je je bezoekers dus kwijt (voor altijd misschien??) Open dus een link naar een andere website altijd in een ander venster.

Maak van je email een plaatje, anders wordt je binnen no-time plat gespammed voor viAgRRRa of LarGE PenisS mailtjes

Waarom moeten mensen een adres/postcode/telefoonnummer invullen? Ga je deze gegevens ook echt gebruiken of is het nutteloze content? Mocht het niet strikt noodzakelijk zijn, verwijder dan die gegevens uit het aanmeld forumlier. Het schrikt mensen alleen maar af.

Hou je er rekening mee dat ook ouderen/slechtzienden deze site misschien bezoeken? Een CSS achter je website hangen is erg makkelijk, maar daardoor kunnen bezoekers de lettergrootte van je tekst niet meer aanpassen. Onderzoek dus wie je bezoekers zijn. Als het veel ouderen zijn kun je 2 dingen doen, of het lettertype direct aanpassen naar een grotere font, of de CSS verwijderen waardoor de bezoekerszelf hun lettergrootte kunnen aanpassen naar gewenste grootte.

Inhoud heb ik niet gelezen, maar het ziet er overzichtelijk en erg leesbaar uit.

Volgens mij heb ik de Rainbow award website gereviewd

[bericht gewijzigd door Groninger op maandag 17 oktober 2005 13:17:19]

_____
Help mee om de da Credible code te kraken en voorkom Glenn's wereldheerschappij!!
alex81

Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van het NBG. Ik heb helaas niets gewonnen

Groninger
Credible Quiz Master

* Groninger geeft Alex een schouderklopje *klopje*.
Volgende keer beter

_____
Help mee om de da Credible code te kraken en voorkom Glenn's wereldheerschappij!!
Iggi
Boerenballen.....

Quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:19:57 schreef alex81 het volgende:

Jammer, ziet er mooi uit.
Wel mee doorgaan hoor
Het gaat toch niet alleen om de prijs, wie weet... krijg je er wel iets veel waardevollers voor terug op een onverwachte, verrassende manier.

_____
Wat is er mis met boeren???
Wat is er mis met ballen???

Zonder boeren is er geen leven!!!
Glenn
Life is good

Quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 12:19:57 schreef alex81 het volgende:

Serieus?

Best jammer, ik vond de site onwijs gaaf!

Laat de moed niet zakken hoor Alex, ga door met die site!

_____
eternal life is better
alex81

Dank voor de troost

Ik ga ook zeker door met de site, maar het was een leuke beloning geweest als ik iets had gewonnen. Er is namelijk onwijs veel tijd in gaan zitten. Ik hoop echt dat het niet aan een conservatieve jury lag. De christelijke websites mogen wat mij betreft best een keertje met de tijd mee.

Olorin

Quote:

Op dinsdag 18 oktober 2005 14:05:38 schreef alex81 het volgende:
Ik hoop echt dat het niet aan een conservatieve jury lag.

Dat zullen we denk ik wel zien aan de site van de winnaar.

Groninger
Credible Quiz Master

Zeg euh.. Alex.. Ben jij een beetje handig in PHP/MySQL?

Credible kan je hulp misschien wel gebruiken

_____
alex81

Quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 15:16:47 schreef Groninger het volgende:
Zeg euh.. Alex.. Ben jij een beetje handig in PHP/MySQL?

Ik kan ermee uit de voeten, maar ik heb het volgende project alweer klaarliggen:

http://www.oscaralexander.com/cuppatalk/
http://www.cuppatalk.net/

Sorry Met vragen kun je altijd bij me terecht!

jacolien.

wauw! ontzettend leuk/mooi/goed idee voor de site!
ik ga dr es even rondkijken

Jan Willem

Thumbs up!

_____
Open my eyes, give me vision to see You, Take off the blinders and let me know You, For I long to see You as You are, Give me vision to see You!
MartineV

fantastisch! Who's you're daddy -> geniaal!!!

gewoon mee doorgaan, de grootste belonig komt dan vanzelf

_____
geloven is een relatie, geen religie.
alex81

De prijswinnaars zijn bekend. Ik ben benieuwd of jullie het ermee eens zijn

http://www.bijbelgenootschap.nl/sf.mcgi?1739

Glenn
Life is good

Hee Alex,

Je staat op Ronduit.nl!
http://www.eo.nl/ronduit/...31D22780E7BC47.mmbase03?article=6625940&portal=5761111

OFFTOPIC:
Ken jij trouwens Ben en Pauline?

[bericht gewijzigd door Glenn op vrijdag 04 november 2005 15:06:13]

_____
eternal life is better
alex81

Leuk! Ik kreeg al een mailtje met wat vragen van een redacteur aldaar. Bedankt voor de tip!

Ben en Pauline... Waar zou ik die van moeten kennen? Ik ken wel een paar Ben's, maar nog geen Pauline, geloof ik

Glenn
Life is good

Quote:
Op vrijdag 04 november 2005 12:52:54 schreef alex81 het volgende:
Leuk! Ik kreeg al een mailtje met wat vragen van een redacteur aldaar. Bedankt voor de tip!

Ben en Pauline... Waar zou ik die van moeten kennen? Ik ken wel een paar Ben's, maar nog geen Pauline, geloof ik
Geen idee. Ben & Pauline Griffioen spraken op het Ignite Your Festival.

Hoe kwamen ze btw bij je site?

_____
eternal life is better
whiteydime

Alex, ziet er goed uit! (vooral Who's Your Daddy, vet cool!) Spreekt veel jongeren (christen of niet) wel aan...

Reageren Nieuw topic aanmaken
Index / Media, nieuws en maatschappij/ Webdesign wedstrijd NBG

© 2003 - 2010 Credible.nl | Contact | Adverteren