Index / Archief/ Wat is een getuigenis?
kimberly-18
Jezus is mijn Papa

wat is een getuigenis?
dit doe je voor je je laat dopen, dat weet ik, maar wat is het precies wat zeg je? en waarom?

thnx voor het antwoord

kim

_____
Uw woord is als een licht op mijn pad:

1 korinte 4:13 worden we beledigd, dan antwoorden we vriendelijk!
RobertF

Titel verduidelijkt...

Johan
miepmiep

Het hoeft niet perse voor je dopen. Een getuigenis is waarin je vertelt dat je iets moois hebt meemaakt. Een teken waarin je ineens God ziet of leert kennen. Dit kan op vele manieren en totaal onverwachts gebeuren.

_____
Lees de bijbel niet als notaris, maar als een erfgename.

Wie komt er bij het TukkerTeam? :P
RobertF

Een getuigenis is niet meer dan een verklaring van wat je wanneer waar gezien, gehoord, geroken, geproefd of gevoeld hebt. In rechtszaken zijn getuigenissen heel belangrijk, omdat men er zo achter kan komen, als de getuigen geen meineed plegen, wat er precies gebeurd is ten tijde van het misdrijf.

Een getuigenis voor je doop is in weze niets anders. Je verteld dan simpelweg hoe je tot bekering bent gekomen en wat je nu gelooft. Je verteld dus wat er gebeurd is, hoe je dat ervaren hebt en wie God nu voor je is. Dat is eigenlijk alles. Alsof je in een rechtszaak zit, zeg maar, maar dan op een leuke manier.

Kyran

Ik heb als baby ook een getuigenis afgelegd, maar ik bespaar jullie de details...

jeffrey_1989

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 16:33:10 schreef Kyran het volgende:
Ik heb als baby ook een getuigenis afgelegd, maar ik bespaar jullie de details...

hhmm.. nu maak je mij nieuwschierig

JoostG

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 22:26:15 schreef jeffrey_1989 het volgende:
nieuwschierig

Aangezien dit al de zoveelste keer is dat ik dit woord als zodanig gespeld zie staan:

Het is 'nieuwsgierig'

(als in 'nieuws-gierig' ... gierig naar nieuws).

Michiel
Leegte is het vasten v/d geest

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 15:53:50 schreef kimberly-18 het volgende:
dit doe je voor je je laat dopen, dat weet ik, maar wat is het precies wat zeg je? en waarom?
Niet alleen voor het dopen, vandaar ook dit topic wat schrijft over dit subforum

Een getuigenis is een speciale Goddelijke ervaring in je leven die je wilt delen met anderen. Voor een volwassendoop verwacht men een getuigenis in de vorm van de motivatie waarom een keuze voor Christus. Maar een getuigenis kan ook zijn dat je een zeer zwaar auto ongeluk wonderbaarlijk overleefd hebt.

@Joozt:
Dat heet oud Nederlands

[bericht gewijzigd door Michiel op donderdag 06 april 2006 01:12:24]

_____
3 u bent zelf een brief van Christus, door ons opgesteld, niet met inkt geschreven maar met de Geest van de levende God, niet in stenen platen gegrift maar in het hart van mensen. (2 Kor 3)
jeffrey_1989

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 00:55:18 schreef Joozt het volgende:
[...]
Aangezien dit al de zoveelste keer is dat ik dit woord als zodanig gespeld zie staan:

Het is 'nieuwsgierig'

(als in 'nieuws-gierig' ... gierig naar nieuws).

toch wel dus.. ik zat al te twijfelen.. ik wist het niet goed meer

Raido
posteverythingiaan

Quote:
Op woensdag 05 april 2006 15:53:50 schreef kimberly-18 het volgende:
wat is een getuigenis?

thnx voor het antwoord

kim

Getuigenis? voor je dopen? Toen ik gedoopt werd kon ik niet eens praten

_____
“If the devil does not exist, and man has therefore created him, he has created him in his own image and likeness” Fjodor Dostojevski
Gusto
I need You Lord

haha nu niet weer dat onderwerp aansnijden he!

_____
"If you abide in Me, and My words abide in you, you shall ask what you desire, and it shall be done for you." (John 15:7)

Raido
posteverythingiaan

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 10:48:26 schreef Gusto het volgende:
haha nu niet weer dat onderwerp aansnijden he!

Ik stang graag, dat weet je. Ik heb wel eens een boek gelezen over iemand die een getuigenis doet, dat was dan in Amerika in een Lutherse Kerk voor zijn belijdenis. In mijn kerk doe je min of meer een belijdenis van de kerkleer waarin je instemt met bepaalde spelregels qua weg tot God enzo.. niet echt een persoonlijke getuigenis voorin de kerk

_____
“If the devil does not exist, and man has therefore created him, he has created him in his own image and likeness” Fjodor Dostojevski
Gusto
I need You Lord

er was bij mij in de kerk vorig jaar een gozer die deed dat wel bij zijn belijdenis. ALS ik ooit me bij deze kerk aansluit ga ik dat ook doen..

_____
"If you abide in Me, and My words abide in you, you shall ask what you desire, and it shall be done for you." (John 15:7)

Raido
posteverythingiaan

Quote:
Op donderdag 06 april 2006 10:54:51 schreef Gusto het volgende:
er was bij mij in de kerk vorig jaar een gozer die deed dat wel bij zijn belijdenis. ALS ik ooit me bij deze kerk aansluit ga ik dat ook doen..

Je bent al aangesloten bij deze kerk door je doop

_____
Heine
He died for me I live for him!

Een getuigenis?

Je verteld er jouw verhaal. Hoe jij merkte dat God in jouw leven kwam. En wanneer jij er echt naar wou leven en voor Hem koos. Ik denk dat wanneer je het subforum 'getuigenissen' leest het je duidelijk zal worden.
Een getuigenis vertel je ook niet voor jezelf. Bij elke doop en toetrdeingsdienst die ik heb bij gewoont wordt God ook gevraagt of Hij mensen hun harten wil openen en dat mensen geraakt mogen worden door jouw verhaal. Dus is het altijd van belang om jouw verhaal zo kort en maar toch zo duidelijk mogelijk maken. Het boeit mensen niet snel op welke tijdstippen alles gebeurde, het gaat hun echt om wat er gebeurd. En dat zullen ze ook onthouden.
Ik heb voor een paar week terug zelf een getuigenis geschreven en dat was lastiger dan ik had gedacht.

aslan

Laat je leven een getuigenis zijn. Misschien wel meer door daden dan door woorden.

Levi
Het wapen van Levi

Een slotje, omdat het topic niet actueel meer is of omdat er inmiddels een nieuw, soortgelijk topic over bestaat.

_____
[FVL] Voordat de dag van de HEER aanbreekt, die groot is en ontzagwekkend, stuur ik jullie de profeet Elia en hij zal ervoor zorgen dat ouders zich verzoenen met hun kinderen en kinderen met hun ouders. Anders zou ik het land volledig moeten vernietigen.

Reageren Nieuw topic aanmaken
Index / Archief/ Wat is een getuigenis?

© 2003 - 2010 Credible.nl | Contact | Adverteren