| | | Twee jongens uit Amerika hebben besloten hun zendingswerk in Nederland uit te voeren.
Zaterdag komen om half een twee jonge jongens van "de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen (mormonen)gezellig bij mij langs om over hun geloof te spreken.
Ze zijn slechts 2 en 10 maanden in Nederland, maar spreken al een mooi mondje van onze toch niet zo makkelijke taal.
Doe gezellig een duit in het zakje, alle suggesties over leuke onderwerpen om eens over te praten zijn hier welkom.
Elder Hallows en Elder Lovell heten de jongens.
Het zijn nog zulke broekies en dan al elder zijn.
(woon je bij me in de buurt en heb je altijd al eens met mormonen van gedachten willen wisselen, dan mag je natuurlijk ook gezellig langskomen 
@ crew, misschien ook wel leuk, aangezien het zelf jongeren zijn ze eens op credible te wijzen? Het zou een leuke en interessante zomerdiscussie kunnen opleveren. [Bericht gewijzigd door anastasia op woensdag 26 juli 2006 20:56:37] | |
|
|
| | | Ik denk van niet.. aangezien veel leerstellingen zijn gebaseerd op het boek van Mormon en die ondersteund en kent niemand hier. Dingen als het dopen van voorvaderen vind ik ietwat vreemd..
Ik zie ze dan ook niet als christenen. | |
_____ “If the devil does not exist, and man has therefore created him, he has created him in his own image and likeness” Fjodor Dostojevski | |
|
|
| | | @ Anastasie: klinkt interessant, ik weet er niet echt veel af... alleen 9000 km is een beetje ver om te reizen om erbij te zijn 
Zolang ze zich aan de FAQ houden lijkt me het alleen maar interessant om hen op Credible.nl welkom te heten, wie weet leren we nog iets van elkaar 
@ Raido: Hoe weet jij nu wie wat wel of niet kent als lid van Credible.nl? Misschien een idee om voor jezelf te praten i.p.v. voor anderen... Ik heb wel eens stukjes gelezen uit hun boek, maar ik weet er te weinig vanaf om te zeggen dat ik het ken.
Liefs diaan | |
|
|
| | | Mormonen zeggen dat ze vóór dit leven reeds een bestaan als geest gehad hebben.
Volgens dit mormoonse geloof van eeuwige vooruitgang kan een mens door strikte gehoorzaamheid een god worden — een schepper zoals God.
„God zelf was eens zoals wij nu zijn, en is een verhoogde Mens, en zit op een troon in gindse hemelen”, verklaarde Joseph Smith. „Gij moet leren zelf Goden te zijn, . . . net als alle Goden voor u hebben gedaan.”
„Zoals de mens nu is, was God eens; zoals God nu is, kan de mens worden.” | |
|
|
| | | Het Boek van Mormon zegt dat als de vroegere geesten Adam en Eva zondeloos waren gebleven, zij — eenzaam in hun paradijs — geen kinderen en geen vreugde zouden hebben gehad.
De versie die dat boek geeft van de zonde van het eerste gehuwde paar had dus te maken met geslachtsgemeenschap en het baren van kinderen.
„Adam viel, opdat de mensen mochten zijn; en de mensen zijn, opdat zij vreugde mogen hebben” (2 Nephi 2:22, 23, 25) | |
|
|
| | | Quote: | Op woensdag 26 juli 2006 21:15:28 schreef Raido het volgende: Ik denk van niet.. aangezien veel leerstellingen zijn gebaseerd op het boek van Mormon en die ondersteund en kent niemand hier. Dingen als het dopen van voorvaderen vind ik ietwat vreemd..
Ik zie ze dan ook niet als christenen. |
| |
is dat een reden om niet op credible te komen dan? lijkt mij juist interessant om er wat meer over te leren.... | |
|
|
| | | anastasia laat je even weten hoe het allemaal gegaan is? Misschien is het leuk als de twee jongeren ook zelf hier een woordje typen. Dat kunnen ze natuurlijk als onderdeel van hun zendingswerk beschouwen.
En aangezien de kennis van Mormonen hier erg laag is kan het voor ons allen denk ik geen kwaad om wat meer te weten te komen over hoe deze broeders en zusters hun geloof beleven en invulling geven. | |
_____ Gloria Patri et Filio et Spiritui Sancto. | |
|
|
|
| | | Misschien over gebruiken, hoe hun een dienst houden. Wat zij voor leefregels hebben. Waarom ze Mormoon zijn geworden. Wat de invloed is van de Mormonen in de VS. Enz enz. Of ben ik nou heel naief en zijn ze enkel en alleen gekomen om te bekeren en hebben geen zin in sociale praatjes?
En ik denk dat de aannames van Raido betreffende de kennis hier over dat geloof wle kloppen. En dat zware discussies op niets uit zullen lopen. Net zoals de discussies tussen Protestanten en Katholieken hier aangezien ook Katholieken niet alleen de Bijbel als bron hebben. | |
_____ Gloria Patri et Filio et Spiritui Sancto. | |
|
|
| | | Quote: | | Misschien over gebruiken, hoe hun een dienst houden. Wat zij voor leefregels hebben. Waarom ze Mormoon zijn geworden. Wat de invloed is van de Mormonen in de VS. Enz enz. Of ben ik nou heel naief en zijn ze enkel en alleen gekomen om te bekeren en hebben geen zin in sociale praatjes? |
| |
In dat geval zullen ze hier ook snel weg zijn, de mormoonse religie 'verplicht' jongeren er toe om hun ambt uit te voeren in het buitenland en dat is niet 'Amsterdam zien bij daglicht' maar zoveel mogelijk zieltjes winnen .. Als ik mormoon was zou ik credible aangrijpen om zielen te winnen.
Quote: | | En ik denk dat de aannames van Raido betreffende de kennis hier over dat geloof wle kloppen. En dat zware discussies op niets uit zullen lopen. Net zoals de discussies tussen Protestanten en Katholieken hier aangezien ook Katholieken niet alleen de Bijbel als bron hebben. |
| |
En tóch is dat van een ander kaliber, aangezien katholieken gewoon Jezus als God erkennen, God als Geest zien (en geen geupgrade Mens) katholieken zijn christenen. | |
_____ “If the devil does not exist, and man has therefore created him, he has created him in his own image and likeness” Fjodor Dostojevski | |
|
|
| | | Ik had ooit Elder Mabry en Elder Smith op bezoek nadat ik het Boek van Mormon aangevraagd had. Hele aardige mensen. Ook niet aandringend. Uiteindelijk heb ik eerlijk gezegd: "sorry een bekering zit er denk ik niet in voorlopig. Van mij mogen jullie langs blijven komen, maar ik denk zelf dat dat een verspilling van jullie tijd is." Daarna nooit meer last van ze gehad (niet dat ik ooit last van ze had). | |
_____ Snoop Doggy Dogg needs to get a jobby job! | |
|
|
| | | Het is niet erg dat zendelingen zijn. Natuurlijk zullen ze over hun geloof praten, Aimé doet dat ook vanuit haar overtuiging en ik vanuit de mijne. En natuurlijk zou ik het niet vervelend vinden als je iets zag in mijn visie, maar dat betekent niet dat als je dat niet bent, dat je me dan minder dierbaar bent. Ik kan (en dat is geen geheim) Kate's visie voor geen centimeter pruimen, maar dat betekent nog niet dat ik het niet waardevol vind om met haar van gedachten te wisselen en het betekent nog minder dat ik haar niet zou mogen. In tegendeel.
Onbekend maakt vaak onbemind. En ach, hoewel misschien onwaarschijnlijk, wie weet wrijft er ook wat van Crediblelaars op hun af  | |
|
|
| | | Quote: | Op zaterdag 29 juli 2006 00:44:32 schreef anastasia het volgende: Het is niet erg dat zendelingen zijn. Natuurlijk zullen ze over hun geloof praten, Aimé doet dat ook vanuit haar overtuiging en ik vanuit de mijne. En natuurlijk zou ik het niet vervelend vinden als je iets zag in mijn visie, maar dat betekent niet dat als je dat niet bent, dat je me dan minder dierbaar bent. Ik kan (en dat is geen geheim) Kate's visie voor geen centimeter pruimen, maar dat betekent nog niet dat ik het niet waardevol vind om met haar van gedachten te wisselen en het betekent nog minder dat ik haar niet zou mogen. In tegendeel.
Onbekend maakt vaak onbemind. En ach, hoewel misschien onwaarschijnlijk, wie weet wrijft er ook wat van Crediblelaars op hun af  |
| |
"Aimé doet dat uit zijn visie",Aimé is een manneke! | |
|
|
| | | Natuuurlijk zijn we nu allemaal benieuwd hoe de ontmoeting is verlopen! | |
|
|
| | | Wij hadden 5 zendelingen uit Amerika afgelopen juni in Nederland.. 1 daarvan is nou mn vriendje haha  | |
|
|
| | | Quote: | Op zaterdag 29 juli 2006 07:06:43 schreef Aimé het volgende: [...]
"Aimé doet dat uit zijn visie",Aimé is een manneke! |
| |
Het was een erg gezellige middag. De jongens (19 en 20) kwamen om 12.30 en aten een hapje mee. En ja, ik ben het boek van Mormon rijker (en zal het ook van kaft tot kaft lezen) De één wil iets van managment studeren de ander biologie. En ze zijn rekkelijk met de evolutieleer, een dag van de Heer is wat anders dan onze dag.
We hebben de bijbel als leidraad gebruikt. En morgen ga ik met mijn dochter gezellig naar een dienst van hun hier in Assen.
Dochterlief hoopt van harte dat ze volgende keer Engels spreken, want hoewel ze goed Nederlands spreken had ze wat moeite met hun accent en verstaat ze hun Engels waarschijnlijk net zo goed.
Het zijn aardige jongens en bij alles wat ze lezen horen bidden ze om leiding om waarheid van onwaarheid te kunnen onderscheiden.
Korotm oprecht gelovige jongeren. We hebben zo druk gekletst dat ik ze nog niet op Credible heb gewezen, maar dat komt nog wel 
En nee, ik ben nog niet overtuigd mormoon, wel nieuwsgierig naar hun uitleg en omgang met diverse zaken. | |
|
|
| | | Bedankt om uw verslag hier neer te pennen!
Groeten Aimé | |
|
|
|